-3°

Дослідження ЮНЕСКО шокувало: як війна вплинула на ментальне здоров’я школярів

Міжнародна організація ЮНЕСКО спільно з Voluntas за підтримки Японії провела всеукраїнське дослідження впливу війни на ментальне здоров’я школярів. Результати дослідження, в якому взяли участь понад 23 тисячі підлітків з різних регіонів України, викликають серйозне занепокоєння.

Як розповіла спеціалістка з освіти, психічного здоров’я та психосоціальної підтримки Представництва ЮНЕСКО в Україні Альона Попова, протягом останніх двох років організація тісно співпрацювала з учителями та психологами. Педагоги неодноразово зазначали, що підлітки не йдуть на контакт з учителями та не довіряють шкільним психологам. Тому було вирішено залучити до дослідження самих підлітків, адже вони з більшою ймовірністю викличуть довіру у своїх однолітків.

Дослідження було зосереджено на з’ясуванні того, як молодь знаходить сенс свого життя та долає виклики, з якими стикається в умовах війни. Особливу увагу дослідники приділили індексу осмисленості – глибинному поняттю того, як розуміють сенс життя саме молоді люди. Цей показник формується з кількох складових – фізичне та когнітивне залучення, турбота про себе, соціальна взаємодія та мета.

Результати дослідження показали, що рівень осмисленості серед українських школярів становить 7,3 бали з 10, що є нижчим, ніж у багатьох інших країнах, де вже проводилися подібні дослідження.

Водночас, українська молодь продемонструвала високий рівень соціальної взаємодії. 95% опитаних стверджують, що мають людей, які про них піклуються. Проте, лише 50% школярів приділяють увагу своєму психічному здоров’ю. Крім того, учні мають труднощі у спілкуванні з батьками, але потребують менторства та орієнтирів щодо свого майбутнього.

За словами керівниці директорату міжнародної співпраці МОН Альбіни Цятковської, цьогоріч у школах працювало близько 20400 психологів, що покриває 83% від потреби. Понад 209 тисяч освітян успішно опанували навички психологічної підтримки, з них 73 тисячі завершили курс підвищення кваліфікації.

Для подолання виявлених проблем, започатковано проєктно-орієнтоване навчання в середній та старшій школі, яке включає додаткові знання з проєктного менеджменту, тайм-менеджменту, психічного здоров’я, а також активну участь учнів у прийнятті рішень та створенні власних ініціатив.


Хочете отримувати головні новини в месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram та Whatsapp