14°

Що робити громадянам та підприємцям у випадку, якщо вашу вулицю перейменували: відповіді на найпоширеніші запитання

Місце реєстрації (так звану «прописку») змінювати не потрібно

Зміна назви вулиці не є зміною місця проживання. А по-друге, згідно останніх змін в законодавстві штамп в паспорт у формі книжки не проставляється. Перереєстрація місця проживання особи може відбуватися під час заміни паспорта, зміни прізвища тощо, тобто коли в особи виникає потреба

Таким чином, після перейменування вулиці ніхто не мусить бігти до міграційної служби, щоб зробити відмітку про нову адресу.

Обов’язково вносити зміни до документів на житло, нерухомість не потрібно

Чинним законодавством не передбачена необхідність внесення змін до документа про право власності на нерухоме майно (свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиці, на якій розміщена нерухомість.

Тому документи залишаються чинними й ніхто не має права вимагати їх заміни. Водночас, за власною ініціативою або у разі потреби (купівлі-продажу, дарування тощо) власник майна, стосовно якого відбулися зміни в назві вулиці, має право звернутися до органу держреєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін. Для цього вам потрібно взяти у міській раді копію рішення міської ради про перейменування тієї чи іншої вулиці як підтвердження, що назва вулиці змінилась, та докласти до документів про майно.

Під час продажу або іншого відчуження нерухомого майна, ці документи будуть замінюватися за загальною процедурою.

Зміни до документів про право власності на нерухоме майно необхідно буде вносити лише якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість. У такому випадку в документах, які будуть оформлюватися на нового власника, вже буде вказана нова назва. Проте на вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься: покупець і продавець платитимуть нотаріусові таку ж суму, як і в тих випадках, коли назва вулиці не змінюється.

Як потрібно діяти підприємцям у зв’язку з перейменуванням?

У разі перейменування вулиць, суб’єкти підприємницької діяльності можуть не поспішати, та змінити дані про назву вулиці і в загальному порядку при внесенні ними чергових змін до своїх установчих документів, пов’язаних зі зміною складу учасників (засновників, власників), структури управління, розміру статутного фонду, зміни видів економічної діяльності тощо.

Щоправда, певних додаткових витрат можуть зазнати ті юридичні особи та фізичні особи-підприємці, які мають бланки і штампи зі старими назвами. Проте, далеко не всі вони мають печатки і штампи, оскільки для багатьох категорій суб’єктів підприємницької діяльності  ці атрибути  не є обов’язковими. Окрім того, більшість юридичних осіб друкують свої бланки на звичайному робочому принтері, тому для заміни назви чи адреси в тексті достатньо, щонайбільше, декількох хвилин.

Вулицю перейменували, чи призначать субсидію?

Так. Про зміну назви вулиці повідомляються всі державні органи, соціальні служби тому вони мають приймати документи як із новими назвами у адресах, так і зі старими. Усі реєстри громадян мають бути приведені у відповідності до нових назв, певний час там паралельно «співіснуватимуть» старі та нові назви. Тому зміна найменування вулиці не є підставою для відмови в отриманні субсидії.


Хочете отримувати головні новини в месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram та Whatsapp