
У Рівному перейменують навчальні заклади
33 навчальні заклади Рівного з початку нового навчального року отримають нові назви.

Загальноосвітні школи та навчально-виховні комплекси перейменують у гімназії та ліцеї. Про це розповів Радіо трек начальник міського управління освіти Богдан Турович.
Ліцеї будуть як самостійні – 10-11 клас, так і ті, які у своєму складі матимуть гімназії та початкові школи.
Усі зміни спричинені реформами, які тривають у навчальній галузі. Відповідно до них з початку нового навчального року в усіх територіальних громадах не може бути загальноосвітніх навчальних закладів, зі ступенями, навчально-виховних комплексів чи навчально-виховних об’єднань.
Цікаво, що у навчальних закладах, які отримають статус гімназії, не буде 10 та 11 класів. З 1 вересня у Рівному буде два такі заклади: Рівненська гімназія №10 (ред. – нині ЗОШ І-ІІІ ступенів №10) та Рівненська гімназія №16 (ред. – зараз це ЗОШ І-II ступенів №16).
Решта навчальних закладів отримають статус ліцеїв.
Нагадаємо, що народні депутати Верховної Ради ще 2 роки тому прийняли Закон «Про повну загальну середню освіту» (№ 0901 від 29.08.2019 р.).
Цей закон передбачає такі основні новації для учнів:
Гарантії рівного доступу до освіти;
Додаткові індивідуальні та/або групові консультації для учнів.
Закон вперше відкриває можливість надання учням, що цього потребують, індивідуальних та/або групових консультацій на базі школи. Планується, що такі консультації оплачуватимуться за рахунок держави.
Право на справедливе оцінювання та вимоги до доброчесності;
Вибір предметів учнями.
Закон запроваджує право учнів обирати курси, навчальні предмети (інтегровані курси);
Три адаптаційні цикли навчання – 1-2 класи, 5-6 класи та 10 клас. Це також новація новоприйнятого Закону, ці періоди – найбільш вразливі для дітей впродовж шкільного життя. Відтепер це обов’язково враховуватиметься при плануванні навчання у школах.
Більше прав для учнівського самоврядування.
Закон передбачає:
чіткі повноваження учнівського самоврядування;
право керівнику учнівського самоврядування на невідкладний прийом керівником закладу освіти;
право учнів через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.
Новації для вчителів:
Реальна педагогічна автономія вчителя у:
створенні програм; розробці власної системи оцінювання та заохочення учня (зі створенням шкали переведення у 12-бальну шкалу);
підвищенні кваліфікації за власним вибором та за кошт держави.
Більші можливості для зростання зарплати вчителя. Документ передбачає більше доплат для вчителів, зокрема від 10 до 20% від зарплати за завідування ресурсними кімнатами, кабінетами інформатики та спортивними залами. Окрім цього, педагоги зможуть отримувати додаткові доплати, які завдяки закону матиме змогу встановлювати засновник закладу.
Педагогічна інтернатура для молодого вчителя. Перший рік роботи молодий вчитель проходитиме педагогічну інтернатуру. В її межах він чи вона отримає наставника, який буде зобов’язаний надавати консультації молодому фахівцю та допомагати йому стати успішним вчителем. Наставник отримуватиме додаткову 20% надбавку.
Більше можливостей для педагогічного зростання вчителів. Так, новий Закон встановлює державні гарантії на підвищення кваліфікації вчителя та передбачає його співфінансування з державного та місцевих бюджетів, можливість підвищувати кваліфікацію у недержавних провайдерів, створення нових центрів професійного розвитку педагогічних працівників.
Документ також визначає категорії педагогічних працівників, що мають право на проходження сертифікації, та права і обов’язки, яких набувають учителі у разі її успішного проходження.
Основні новації Закону для батьків:
Безпечніше середовище для дітей. Закон дає можливість батькам супроводжувати дитину з особливими освітніми потребами під час навчання, а також надає гарантії захисту учнів від булінгу.
Окрім цього, документ передбачає обов’язкове навчання вчителів основам домедичної допомоги та закриває доступ у заклад особам, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканності дитини.
Право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти. Ідеологія такої перевірки змінена – вона направлена передусім на підтримку та захист школи та всіх учасників освітнього процесу. Якщо батьки вбачають проблеми у роботі закладу та вичерпали усі можливості вирішити це разом із адміністрацією школи, інституційний аудит зможе розставити крапки над «і» та допомогти знайти оптимальний вихід із ситуації.
Основні новації Закону для освітніх управлінців:
Більше можливостей для підсилення шкіл педагогами;
Нові підходи до призначення директорів шкіл. Згідно з Законом «Про освіту», директор може займати свою посаду не більше 2 термінів по 6 років поспіль в одному закладі.
Фінансова автономія шкіл. Новоприйнятий Закон передбачає більше можливостей для шкіл у використанні власних коштів.
Зокрема на:
формування структури закладу та штатного розпису;
встановлення доплат, надбавок, виплати матеріальної допомоги, премій та/або їхніх розмірів, інших видів стимулювання та відзначення працівників;
оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд закладів загальної середньої освіти;
оплату підвищення кваліфікації педпрацівників; укладення цивільно-правових угод для забезпечення діяльності закладу.