7°

погода у Рівному

Брешуть про симптоми або перевіряють медиків: хроніки рівненських «швидких»

Бригада «швидкої» першою прибуває до людини, яка має ознаки коронавірусної інфекції. Їх персонал поступово забезпечують засобами захисту, крім державного забезпечення самоорганізувалися й волонтери. Так, обласний центр екстреної медичної допомоги отримав від облдержадміністрації 150 комбінезонів і 60 наборів. Але частину цих костюмів бригади швидкої використовують неналежним чином, повідомила програмі «Тема дня» старша лікарка оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Любов Волинець, бо люди брешуть про симптоми, або перевіряють медиків.

Чим забезпечені працівники швидкої.

Лікарі та персонал швидкої, які на передовій і контактують з людьми з підозрою на коронавірусну інфекцію, потребують максимального захисту. 25 березня облдержадміністрація передала до обласного центру медичної допомоги 520 респіраторів найвищого ступеню фільтрації, 150 комбінезонів та 60 наборів індивідуального захисту одноразового використання (туди входять окуляри, нітрилові рукавички, респіратор, комбінезон або халат й фартух). Крім того, центр екстреної медичної допомоги закупив для персоналу 300 захисних окулярів.

Заступник головного лікаря обласного Центру екстреної медичної допомоги Олег Гикавчук:

Бригада одягає костюм, забирає хворого, доставляє в стаціонар. Машина проходить санітарну обробку, костюм йде в утилізацію. Один костюм коштує дорого: від 300-500 гривень і до тисячі гривень. Їх не така кількість, щоб сказати вільно, що ми забезпечені всім. Через це створено тільки по одній бригаді в районі. Є 18 бригад, які можуть транспортувати цих хворих і дві, які можуть транспортувати важкохворих.

У райцентри також надходять засоби захисту для персоналу карет швидкої. Їхня кількість теж обмежена. Медики просять допомогти представників влади і волонтерів.

Головний лікар Дубенської станції екстреної медичної допомоги Яків Вагілевич:

Ми отримуємо костюми, а ще самі комбінуємо їх, бо окремо були бахіли, окремо рукавички. Була проблема з окулярами, але сьогодні отримали п’ять штук від волонтерів Дубенщини, благодійники ще планують придбати. Потреба є. Я отримав засоби захисту, які будуть розподілятися по шести пунктах. Кожен керівник буде отримувати їх на ту кількість бригад, що в його підпорядкуванні. Я не можу сказати, що ситуація катастрофічна по Дубенщині. Тисяча пар рукавичок була вже, ще тисячу привезли волонтери, 500 шапочок привезли, бахіли. Так, спецзасобів не вистачає. У нас є 24 пари високих бахіл, респіратори FFP2. От 4 бригади працює, то можна забезпечити 6 виїздів на виклики до людей з підозрою на COVID-19. Якщо будуть масові виклики, то буде складно.

Щоб допомагати медикам, в тому числі швидкої, в Рівному волонтери об’єднались в одну команду. Так їм легше знаходити засоби захисту, замовляти їх й оплачувати замовлення.

Директорка БО «Серце дітям України» Марина Кузмічова:

25 березня надійшло звернення від адміністрації центру екстреної медичної допомоги і ми передали бахіли, респіратори, рукавички. Шукаємо шапочки й одноразові костюми. Наскільки вони забезпечені – мені невідомо. Ситуація була катастрофічна, писали лікарі раніше. На сьогодні ситуація змінилася. Ціла група волонтерів вирішили допомагати. Бахіли й рукавички треба змінювати після відвідування кожного пацієнта. І скільки їх би не було, якщо раптом буде епідемія – того всього буде мало.

Пацієнти брешуть про симптоми, а медики дарма використовують дефіцитні костюми.

Частину костюмів бригади швидкої використовують неналежним чином, зазначила старша лікарка оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Любов Волинець. Тому до пацієнтів, які здійснюють хибні виклики, змушені викликати поліцію. Бо один їхній виїзд в засобах захисту коштує щонайменше дві тисячі гривень:

Дуже багато є хибних викликів, всі на межі виснаження. От кричущий випадок: Біла Криниця, пацієнт заявляє, що в тяжкому стані, розповідає клініку, яка вкладається в COVID-19. Але диспетчер запідозрила якусь неправду, скерувала до мене. Він сказав, що «поки будете допитувати мене, то помру». Я скерувала бригаду, бригада одягла захисні костюми, згідно алгоритму. А це приблизно 1,5 тисячі, а ще виклик більше 650 гривень коштує. В результаті їх зустрів пацієнт, почав посміхатися. Коли хотіли оглянути, виміряти температуру, сказав, що непотрібно тому що він здорова людина. Просто хотів перевірити, як спрацювали.

Він і каже, «тепер завезіть мене в лікувальний заклад, куди ви госпіталізуєте з підозрою на COVID. Я побачу, як вони ще спрацюють». Я викликала поліцію. Коли телефонуєте на диспетчерську, говоріть правду і тільки правду, не вигадуйте. Бо щодня йдуть «липові» виклики, той хоче перевірити, як діє служба, а бригада одягає костюм. І якщо були за кордоном, то так і скажіть диспетчеру, щоб бригада зайшла в повному обмундируванні, а не з’ясовувала це на місці.

Любов Волинець зазначила, що з початку карантинних заходів кількість дзвінків в швидку збільшилась. За добу диспетчери приймають до пів тисячі викликів по області. Тому просить дзвонити лише тоді, коли є загроза життю. Медикам важко, але ніхто з персоналу швидкої не відмовляється працювати в умовах пандемії.

Наші люди – не є боягузи. Жодного я не знаю, хто б написав заяву за свій рахунок і втік з поля бою. На лікарняному нікого немає, серед лікарів – то точно, – заявила Любов Волинець.


Хочете отримувати головні новини в месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram та Whatsapp