9°

Рівненський аеропорт тимчасово очолить юрист, якого пов’язують з ЄС та Луценком

Ігор Насинюк був звільнений з посади директора обласного КП “Міжнародний аеропорт Рівне” головою облради Сергієм Кондрачуком 30 липня – у зв’язку із закінченням терміну дії контракту.

Фото Рівне Вечірнє

Про це повідомили на сайті Рівненської обласної ради. Відповідно до розпорядження, Насинюка очікує повний розрахунок. Іншим розпорядженням Кондрачук призначив на один місяць директором аеропорту юриста за фахом Олександра Якубця.

Насинюк та Якубець – учасники конкурсу на посаду директора Рівненського аеропорту. Остаточне рішення щодо призначення нового директора рада має прийняти лише 19 серпня, на сесії, хоча тепер це рішення виглядає виключно формальним.

Ігор Насинюк / фото Радіо Трек

Справа в тому, що кулуарах Рівнеоблради уже говорять, що посаду віддадуть саме Якубцю. Йому, до слова, в публікації на сайті ради не поскупилися виписати щедрих компліментів устами Сергія Кондрачука. Нагадали в цій же публікації, в якості докору, що аеропорт за керівництва Насинюка отримував з обласного бюджету кошти на вирішення фінансових проблем – всього 5,6 млн грн за час нинішньої каденції. Фінансові ж труднощі в КП виникли через заборгованість по виплаті заробітної плати та оплату комунальних послуг. Це можна сприймати як відвертий сигнал Насинюку – в раді остаточно вирішили попрощатися з багаторічним керівником аеропорту.

Що не так із Олександром Якубцем

Противники Якубця і всієї ЄС, а також прихильники Насинюка чималу увагу приділяють трудовій біографії новопризначеного директора. І питання щодо юридичної (непрофільної) освіти нового керівника аеропорту – далеко не основне.

Увагу привертають деякі білі плями в трудовій діяльності Якубця. Зокрема, мова про звільнення з Генпрокуратури в листопаді 2019 року, яке нібито пов’язане з переатестацією прокурора. Доволі нестабільною була його кар’єра в принципі, особливо – в останні роки.

Олександр Якубець / фото з Facebook

Питання викликає, наприклад, переведення Якубця з посади заступника начальника одного з відділів у ГПУ на посаду рядового прокурора у цьому ж відділі. Це сталося у листопаді 2018 року, і про це експрокурор самостійно повідомив у своєму ж резюме (посилання – двома абзацами вище).

Крім цього, Олександр Якубець у квітні 2021 року влаштувався на посаду слідчого в ДБР, одразу після чого подав документи на посаду директора Рівненського аеропорту. Слушні запитання тут викликає також фінансова мотивація Олександра Якубця, який відмовився від дещо більшої зарплатні в Держбюро розслідувань заради роботи у збитковому КП.

Невідповідність Якубця посаді – майже очевидна. Але не для Сергія Кондрачука та його колег в облраді по ЄС та нинішній більшості.

Якубець та ЄС

Чому ж Кондрачук призначив 30 липня саме Якубця на посаду?

Джерела в стінах обласної ради надають цікаву інформацію. Там вважають колишнього прокурора креатурою Юрія Луценка, ексгенпрокурора України, який, що зрозуміло, підтримує тісні зв’язки з ЄС, якщо не сказати, що безпосередньо курує окремі напрямки діяльності партії.

Також з ЄС Якубця пов’язує одне з попередніх місць роботи. З листопада 2020 по лютий 2021 року (дещо більше трьох місяців) він працював заступником директора з правових питань у ТОВ “ТСЦ “Вінт”. А власником та директором “ТСЦ “Вінт” є Андрій Сорока – депутат Рівненської обласної ради від тієї ж ЄС.

Андрій Сорока

Це, до слова, єдине місце роботи експрокурора у приватному секторі. Тому пункт у його резюме щодо створення “відділу маркетингу з молодих, активних, креативних працівників” – звучить, м’яко кажучи, неекспертно, скоріше, як певне кліше, красиве за формою але незрозумілого змісту.

Що буде з Рівненським аеропортом

Побоювання у згаданих джерел викликає, перш за все, можливе захоплення землі, що належить Рівненському аеропорту. Наразі в стінах облради припускають, що збиткове підприємство можуть для цього просто довести до банкрутства. Схема доволі відома і не нова, та на жаль, цю інформацію перевірити зараз важко.

Тому ймовірний також інший сценарій, тим більше, що незабаром фінансова ситуація в КП може кардинально змінитися.

Тут варто нагадати, що летовище невдовзі отримає 75 млн грн з держбюджету в рамках ініційованої Мінінфраструктури модернізації регіональних аеропортів. Зокрема, в Рівному планується ремонт руліжної доріжки. Які компанії здійснюватимуть даний ремонт – цікаве уже зараз питання.

Та головне, що після проведення ремонтних робіт та освоєння коштів на розвиток аеропорт може стати доволі привабливим інвестиційним об’єктом на Рівненщині. Тому, враховуючи можливість концесії летовища та монетизації усіх доступних можливостей, оклад директора комунального підприємства може стати далеко не основною мотивацією Якубця для того, щоб обіймати цю посаду упродовж кількох наступних років.

Питання лише в тому, а хто насправді зароблятиме, якщо аеропорт стане таким потужним, – область чи бізнесмени, які ним заволодіють? Відповідь можна буде отримати уже доволі скоро, наприклад, із закінченням поточного фінансового року чи після чергової зміни місця роботи новопризначеного директора.

Зрештою, зараз призначення на постійній основі Якубця виглядає більш ніж очевидним, зважаючи на усі можливості та відносно стійку більшість в обласній раді.

Підсумовуючи те, що до 19 серпня перерозподіл влади та переформатування більшості в області, про яке так багато говорять, малоймовірні, і те, що цьогоріч аеропорт отримає 75 мільйонів, і те, наскільки активно облрада змінює керівників комунальних підприємств на “своїх” людей, афілійованих з фракціями більшості, питання щодо подальшої долі аеропорту полягатиме навіть не в тому, чи очолить його Якубець. Це наразі – доконаний факт. Він уже директор, і замість нього навряд чи призначать того ж Ігоря Насинюка або Кирила Новікова (третього претендента на посаду).

Кирил Новіков

Ключовим питанням щодо майбутнього “Міжнародного аеропорту Рівне” стане те, чи не виправдаються побоювання щодо призначення на менеджерську посаду працівника прокуратури, який за останніх півтора роки майже рік був безробітним, 3 місяці працював у ДБР – просто щоб звільнитися, і всього 3 місяці в житті працював на менеджерській посаді в приватному секторі.

Чи матиме Рівненщина свій власний, потужний, міжнародний аеропорт? Чи його матиме хтось інший?