9°

Що таке SMM і як це працює

SMM розшифровується як Social Media Marketing – маркетинг у соціальних мережах. Мета SMM — залучати клієнтів із Facebook, Instagram, TikTok та інших соціальних майданчиків. Інше важливе завдання SMM – підвищення впізнаваності бренду та робота над репутацією. Замовити SMM Рівне рекомендуємо в агенції MBR.

За даними Hootsuite (платформа з управління соцмережами), у 2020 році у світі 3,8 мільярда активних користувачів соціальних мереж. Це 49% від населення. Це означає, що SMM-фахівці здатні достукатися кожного другого жителя країни.

На чому ґрунтується SMM

Соціальні мережі знають багато про своїх користувачів: вік та стать, країну та місто проживання, бренд та рік випуску мобільного пристрою, інтереси та особливості поведінки. Наприклад, Facebook в курсі, хто з мільйонів користувачів належить до групи «чоловіки 20–25 років із України, які часто роблять покупки онлайн і перебувають у шлюбі».

Всю інформацію користувач віддає як заповнюючи свій профіль, так і через дії всередині мережі: позначки «Подобається» на сторінках, вхід до мережі з мобільного пристрою, кліки на рекламу тощо.

У результаті соцмережа може підібрати для вашої реклами людей, які, наприклад, нещодавно купили смартфон, часто подорожують або скоро відзначатимуть день народження. На Facebook потрібна інформація про вас як про користувача зберігається у розділі інформація.

Головне при рекламі в соціальних мережах — визначити свою цільову аудиторію якнайточніше і взаємодіяти з нею через таргетовану рекламу та якісний контент.

Які цілі та завдання у SMM

Основна мета SMM, як і будь-якого маркетингового чи рекламного інструменту, – збільшити продажі продуктів та послуг. Взагалі за допомогою соцмереж можна вирішити багато завдань – ось деякі з них.

Збільшення відвідуваності сайту. Використовується як крок у вирві продажів або спосіб залучення трафіку на сайт. Часто цим користуються портали новин, щоб цифри по сайту виглядали привабливішими для рекламодавців. Так, наприклад, багато топових брендів у Facebook розміщує анонси статей.

Інформація про знижки та новинки. Просування сезонних розпродажів, розсилка спеціальних пропозицій через месенджери… Це особливо цінно для ваших діючих клієнтів, адже завжди приємно отримати продукт улюбленої компанії за вигідною ціною.

Поява у пошуковій видачі. Соцмережі індексуються пошуковими системами так само, як і офіційний сайт. Якщо користувач вбиває ім’я вашого бренду, то окрім домашньої сторінки, у видачі з’являться і ваші соцмережі. Користувач може підписатися на них та стежити за вами там, де йому зручно.

Розширення цільової аудиторії, підвищення впізнаваності бренду. У соцмережах вас можуть побачити нові потенційні клієнти з будь-якої соціальної групи. Це відбувається завдяки репостам ваших передплатників, рекламі в групах, націленням і попаданню в різні топи публікацій.

Популяризація поглядів та цінностей компанії. Якщо ви берете участь у благодійних акціях і робите добрі справи, то варто розповідати про це, щоб привертати до себе людей.

Поліпшення репутації, створення бажаного образу очах споживача. Можна публікувати гарні фотографії та якісні відео, ділитися позитивними відгуками клієнтів та фотографіями щасливих покупців, розповідати про нагороди та досягнення. А можна жартувати, реагувати на інфоприводи та бути ближчими до народу.

Робота із негативом. Скарги та негативний досвід клієнта можна перетворити на позитивний, якщо правильно реагувати на це. Навіть клієнта, який налаштований проти вас, можна зробити своїм найлояльнішим покупцем.

Збір відгуків про продукт та саму компанію. Соцмережі допомагають отримувати зворотний зв’язок, адже люди заходять сюди заради спілкування. Користувачі можуть ставити оцінку та рекомендувати компанію, ділитися своєю думкою у коментарях та особистих повідомленнях.

Кросмаркетинг з дружніми компаніями в рамках спільної цільової групи. Можна ділитися публікаціями один одного, влаштовувати спільні конкурси та заходи.

Відстеження трендів та конкурентів. Варто підписатися на своїх «ворогів», щоб відстежувати їхні акції, фішки та новинки. Хороші ідеї можна запозичувати, доопрацьовувати та запускати у себе.

Пошук нових працівників. Здорово, коли співробітником стає ваш лояльний клієнт. У соцмережах знайти персонал часто простіше, ніж через платформи пошуку роботи. Адже це люди, яким цікавий ваш бізнес, які поділяють ваші цінності.

Як оцінюється ефективність SMM

SMM – це робота, яка ведеться не заради лайків і репостів (хоча і заради них також). Грамотний SMM-щик вміє отримувати і відстежувати як реакції користувачів, а й реальні замовлення.

Комерційні метрики – все, що відбивається на доході:

  • кількість переходів на сайт із соцмереж;
  • конверсії: реєстрації, покупки, дзвінки, відвідування заходів;
  • середній чек клієнтів із соцмереж, загальний прибуток.

Цю інформацію можна переглянути за допомогою пікселя Facebook, інструментів Google Analytics. Частина показників доступна лише після впровадження наскрізної аналітики.

SMM-метрики – все, що показує інтерес користувачів до вашого контенту:

  • кількість передплатників у різних соцмережах;
  • охоплення – кількість переглядів посту;
  • кількість реакцій – лайки, репости, коментарі;
  • кількість вхідних повідомлень;
  • згадки бренду та відгуки – як позитивні, так і негативні.

SMM-метрики зручно відстежувати у самих соцмережах. Наприклад, Facebook формує зручні звіти про те, що сталося в обліковому записі за останній тиждень або місяць.

Враховуйте всі ці тонкощі та нюанси, коли купуєте послуги SMM-маркетолога.


Хочете отримувати головні новини в месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram та Whatsapp