Нотатки пані: як бути, якщо дитина не хоче робити уроки? Важливі поради для батьків | Новини Рівне | Інформаційний Потік Рівне
06-09-2017  11:27
Нотатки пані: як бути, якщо дитина не хоче робити уроки? Важливі поради для батьків

Сьогодні ми розповімо про:

-як бути, якщо дитина не хоче вчити уроки;

пані Інна

Навчальний рік вже розпочався,  і тому  допомога батькам, чия дитина пішла в школу якраз буде доречною.

Головне правило для батьків: перш ніж намагатися зрозуміти, як навчити дитину робити уроки , постарайтеся усвідомити, чому в принципі дитина не хоче робити уроки. І тому можуть бути різні причини:

Дитина не хоче робити уроки: причини фізіологічні :

  • До таких належать звичайна втома, зацикленість на шкільних проблемах, для дітей молодшого шкільного віку – перезбудження або навпаки емоційна спустошеність. У цьому випадку дитина може не хотіти робити уроки просто тому, що їй  важко сконцентруватися.

Порада 1: Тому, дорогі батьки, якщо ви вважаєте, що посадити дитину робити уроки треба відразу після школи, то ви помиляєтеся. дайте їй  відволіктися від думок про школу і трошки відпочити. Але відпочити в цьому випадку не означає «втупитися» в комп`ютер або телевізор. Відпочинок повинен саме розвантажити голову. Найкращі  варіанти: спортивна секція, прогулянка, для самих маленьких школярів – можливість  пограти улюбленими іграшками або поспати.

Дитина не хоче робити уроки: причини психологічні

  • Обережно з`ясовуємо  в чому саме причини того, що дитина не хоче робити уроки. Чи стосується це не бажання до одного шкільного  предмету,  або щось все-таки вона  робить з більшим заохоченням. Якщо якісь  предмети користуються особливим небажанням  вашого чада, запитуємо чому. Може бути, не подобається вчитель, предмет незрозумілий, завдання по ньому не виходять і так далі. Залежно від того, що ви дізналися, вишиковуйте подальшу лінію поведінки.

Порада 2: Якщо не подобається вчитель , постарайтеся тактовно пояснити дитині, що у вчителя, як і у будь-якої  іншої людини, є свої сильні і слабкі сторони, свої плюси і мінуси. Можливо, вчитель робить суворі зауваження, але якщо вони справедливі, то треба спробувати вести себе на уроці як слід (і готуватися до уроку, само собою!).  Якщо вам з розповідей дитини все-таки здається, що вчитель чіпляється до нього, поводиться грубо або ще якось порушує викладацьку етику, то постарайтеся спочатку особисто поспілкуватися з педагогом або класним керівником, перш ніж озвучувати дитині свою остаточну думку.

Порада 3: Якщо не подобається (або незрозумілий) предмет – тут бажано все-таки не запускати, а знайти час і можливість позайматися з чадом додатково. Немає нічого гіршого «снігової кулі» незрозумілих тем, нерозібраних питань, незроблених завдань. Тим більше зараз купа навчальних програм, енциклопедій, посібників, фільмів в магазинах і інтернеті, потрібно тільки пошукати. Ваше завдання як дорослої, розумної  і досвідченої  людини – не тільки навчити дитину робити уроки, а й навчити вчитися!

  • Привчайте дитину до режиму дня!

Допускаються невеликі перерви в процесі виконання уроків, особливо учням початкових класів – вони ще не вміють так надовго зосереджуватися.

Порада 4: Не тягніть з уроками до останнього, тобто не залишайте їх на пізній вечір і протягом тижня потихеньку стимулюйте дитину робити якісь завдання наперед. Наприклад, предмет був в понеділок і в наступний раз буде в четвер – переконайте дитину зробити домашнє завдання по ньому в понеділок -вівторок. Адже так приємно потім виявити, що щось з уроків вже готово! Зовсім маленьким учням допоможіть правильно організувати виконання домашньої роботи. Дітям властиво довго сидіти з чимось одним, відволікаючись і мріючи, а потім буває важко зібратися докупи. Бути організованим і сконцентрованим, не витрачати час даремно – ці навички ваше чадо придбає не відразу.

Порада 5:  Заохочуйте самостійність, коли щось нескладне дитина робить сама. Ви можете тільки перевірити і похвалити. Не робіть складні завдання за дитину! Цим ви йому не допоможете, а лише закріпите  неправильну модель поведінки: навіщо напружуватися, якщо мама з татом завжди підстрахують і все напишуть за мене! Пояснюйте, підштовхуйте в потрібному напрямку, нехай дитина вчиться мислити!

  • І останній, але дуже важливий нюанс – психологічне налаштуваня

Якщо дитина не хоче робити уроки, переконуйте її  в зворотну ідею: що робити уроки вчасно і як слід – великий плюс для неї  самої!

  1. Дитина вивчила урок, на наступний день її  запитали і віна отримала хорошу оцінку – «молодець, ти позаймалася  і заслужено отримала  вищий бал » .
  2. Дитина  заздалегідь зробила всі  уроки і склала  портфель на понеділок – «бачиш, зробилам справу, тепер можеш з чистою совістю гуляти сміливо усі вихідні!»
  3. Дитина робить уроки вчасно, зосереджено й уважно – «у тебе чудова посидючість і вміння концентруватися, з тебе вийде з часом успішна  людина !»
  4. І так далі, позитивні твердження -похвали придумуйте самі по ходу.

Згодом у дитини напевно зменшиться негативу по відношенню до домашніх завдань, особливо якщо вона  побачить, що це нестрашно і за це хвалять, що ви завжди готові допомогти, позайматися додатково. А через якийсь час з`явиться звичка робити уроки вчасно, усвідомлено і для власної користі.

Мета:


Читайте також:



  • Курси перукаря рівне
-3C°
3м/с