Нотатки пані: як бути, якщо дитина не хоче робити уроки? Важливі поради для батьків
Сьогодні ми розповімо про:
-як бути, якщо дитина не хоче вчити уроки;

пані Інна
Навчальний рік вже розпочався, і тому допомога батькам, чия дитина пішла в школу якраз буде доречною.
Головне правило для батьків: перш ніж намагатися зрозуміти, як навчити дитину робити уроки , постарайтеся усвідомити, чому в принципі дитина не хоче робити уроки. І тому можуть бути різні причини:
Дитина не хоче робити уроки: причини фізіологічні :
- До таких належать звичайна втома, зацикленість на шкільних проблемах, для дітей молодшого шкільного віку – перезбудження або навпаки емоційна спустошеність. У цьому випадку дитина може не хотіти робити уроки просто тому, що їй важко сконцентруватися.
Порада 1: Тому, дорогі батьки, якщо ви вважаєте, що посадити дитину робити уроки треба відразу після школи, то ви помиляєтеся. дайте їй відволіктися від думок про школу і трошки відпочити. Але відпочити в цьому випадку не означає «втупитися» в комп`ютер або телевізор. Відпочинок повинен саме розвантажити голову. Найкращі варіанти: спортивна секція, прогулянка, для самих маленьких школярів – можливість пограти улюбленими іграшками або поспати.
Дитина не хоче робити уроки: причини психологічні
- Обережно з`ясовуємо в чому саме причини того, що дитина не хоче робити уроки. Чи стосується це не бажання до одного шкільного предмету, або щось все-таки вона робить з більшим заохоченням. Якщо якісь предмети користуються особливим небажанням вашого чада, запитуємо чому. Може бути, не подобається вчитель, предмет незрозумілий, завдання по ньому не виходять і так далі. Залежно від того, що ви дізналися, вишиковуйте подальшу лінію поведінки.
Порада 2: Якщо не подобається вчитель , постарайтеся тактовно пояснити дитині, що у вчителя, як і у будь-якої іншої людини, є свої сильні і слабкі сторони, свої плюси і мінуси. Можливо, вчитель робить суворі зауваження, але якщо вони справедливі, то треба спробувати вести себе на уроці як слід (і готуватися до уроку, само собою!). Якщо вам з розповідей дитини все-таки здається, що вчитель чіпляється до нього, поводиться грубо або ще якось порушує викладацьку етику, то постарайтеся спочатку особисто поспілкуватися з педагогом або класним керівником, перш ніж озвучувати дитині свою остаточну думку.
Порада 3: Якщо не подобається (або незрозумілий) предмет – тут бажано все-таки не запускати, а знайти час і можливість позайматися з чадом додатково. Немає нічого гіршого «снігової кулі» незрозумілих тем, нерозібраних питань, незроблених завдань. Тим більше зараз купа навчальних програм, енциклопедій, посібників, фільмів в магазинах і інтернеті, потрібно тільки пошукати. Ваше завдання як дорослої, розумної і досвідченої людини – не тільки навчити дитину робити уроки, а й навчити вчитися!
- Привчайте дитину до режиму дня!
Допускаються невеликі перерви в процесі виконання уроків, особливо учням початкових класів – вони ще не вміють так надовго зосереджуватися.
Порада 4: Не тягніть з уроками до останнього, тобто не залишайте їх на пізній вечір і протягом тижня потихеньку стимулюйте дитину робити якісь завдання наперед. Наприклад, предмет був в понеділок і в наступний раз буде в четвер – переконайте дитину зробити домашнє завдання по ньому в понеділок -вівторок. Адже так приємно потім виявити, що щось з уроків вже готово! Зовсім маленьким учням допоможіть правильно організувати виконання домашньої роботи. Дітям властиво довго сидіти з чимось одним, відволікаючись і мріючи, а потім буває важко зібратися докупи. Бути організованим і сконцентрованим, не витрачати час даремно – ці навички ваше чадо придбає не відразу.
Порада 5: Заохочуйте самостійність, коли щось нескладне дитина робить сама. Ви можете тільки перевірити і похвалити. Не робіть складні завдання за дитину! Цим ви йому не допоможете, а лише закріпите неправильну модель поведінки: навіщо напружуватися, якщо мама з татом завжди підстрахують і все напишуть за мене! Пояснюйте, підштовхуйте в потрібному напрямку, нехай дитина вчиться мислити!
- І останній, але дуже важливий нюанс – психологічне налаштуваня
Якщо дитина не хоче робити уроки, переконуйте її в зворотну ідею: що робити уроки вчасно і як слід – великий плюс для неї самої!
- Дитина вивчила урок, на наступний день її запитали і віна отримала хорошу оцінку – «молодець, ти позаймалася і заслужено отримала вищий бал » .
- Дитина заздалегідь зробила всі уроки і склала портфель на понеділок – «бачиш, зробилам справу, тепер можеш з чистою совістю гуляти сміливо усі вихідні!»
- Дитина робить уроки вчасно, зосереджено й уважно – «у тебе чудова посидючість і вміння концентруватися, з тебе вийде з часом успішна людина !»
- І так далі, позитивні твердження -похвали придумуйте самі по ходу.
Згодом у дитини напевно зменшиться негативу по відношенню до домашніх завдань, особливо якщо вона побачить, що це нестрашно і за це хвалять, що ви завжди готові допомогти, позайматися додатково. А через якийсь час з`явиться звичка робити уроки вчасно, усвідомлено і для власної користі.