14°

Особливості професії торгового представника

Серед найбільш популярних професій на сучасному ринку праці можна виділити торгового представника. Співробітники, які вміють реалізувати товари оптом, потрібні як виробнику, так і дистриб’ютору. Пропонуємо розглянути особливості цієї професії більш докладніше.

Переглянути оголошення та оцінити гідну оплату праці ви зможете на сайті компанії JOBS.UA. Великий вибір варіантів допоможе влаштуватися на гідну роботу з вимогами працевлаштування, які вам підходять.

Характерні особливості

Будь-якому підприємству та виробнику потрібен торговий представник, завданням якого є просування та продаж товарів постачальника. Агент є своєрідною зв’язувальною ланкою між підприємством та клієнтом (наприклад, магазином, кіоском, супермаркетом, рестораном, кафе та ін.).

Основні завдання спеціаліста — провести організацію постачання товару до отримувача та проконтролювати своєчасний збір коштів за відвантажену продукцію. Заробітна плата переважно залежить від того, який об’єм був реалізований агентом.

Обов’язки торгового представника

Хороший працівник виконує два основних завдання: збільшує кількість відвантаженого товару постійним клієнтам та розширює клієнтську базу завдяки зав’язуванню контактів з новими замовниками. Агент повинен систематично відстежувати оплату за реалізовану продукцію. При цьому важливо контролювати відсутність зростання та накопичення боргів.

Торговий представник повинен:

  • знати особливості товару, який випускає компанія;
  • орієнтуватися на території, яку довірили;
  • знаходити підхід до людей;
  • розбиратися з документами;
  • знати конкурентів підприємства;
  • вивчати ринок.

Звичайно, спеціаліст має добре підготуватися до співбесіди. Особливо якщо не має досвіду.

Переваги та недоліки професії

Серед плюсів торгового представника можна виділити можливість самостійно планувати робочий день, обираючи найкращі умови для себе та отримання високого результату. Якщо треба відправлятися за межі міста, то компанії можуть забезпечити авто.

Агенту треба багато спілкуватися з людьми та знаходити спільну мову. Якщо дотримуватись корпоративних правил компанії та виконувати норму продажу, можна домогтися кар’єрного зростання навіть до керівника відділу продажу або комерційного директора.

Серед недоліків можна виділити матеріальну відповідальність, включаючи необхідність повернення грошей, які заборгували несумлінні клієнти. Ще треба багато пересуватись, навіть при наявності особистого транспорту. Часто виникають стресові ситуації, які треба вміти правильно сприймати.