15°

Що таке ЄДРПОУ і для чого він потрібен?

Кожна людина чи компанія в Україні має бути зареєстрована в Міністерстві Юстиції, щоб приймати платежі та сплачувати податки. Фізичним особам надають РНОКПП, а юридичним – ЄДРПОУ. Це унікальні коди, за якими ідентифікуються організації, ФОПи та звичайні громадяни в податковій системі країни. В статті детальніше розповімо про ЄДРПОУ.

Що таке ЄДРПОУ?

Це абревіатура, яка розшифровується як Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України. В перелік внесено відомості про юридичні особи та їх окремі підрозділи, наприклад відокремлені регіональні філіали. 

Це важлива складова державної статистики. Реєстр розроблено для організації та контролю за компаніями, а саме:

  • Єдиний загальний облік в середині країни;
  • Класифікація за різноманітними показниками;
  • Відстежування змін в економіці;
  • Взаємодія з іншими органами влади.
  • Поділ, злиття або ліквідація.

Кожній юридичній особі призначається індивідуальний код, який складається з 8 цифр. Існує спеціальний алгоритм для перевірки правильності числового набору.

Порядковий номер у базі компаній присвоюється автоматично відразу при реєстрації юридичної особи в чітко встановленому порядку. Наданий код зберігається за юридичною особою весь період існування.

В яких випадках використовують ЄДРПОУ?

Номер використовують у всіх фінансових операціях. Він зазначається на штампах, печатках та документах організації. З нього можна дізнатися основні дані про компанію:

  • Повну назву організації;
  • Прізвище та ім’я власника;
  • Юридичну адресу підприємства;
  • Відкриті КВЕДИ та основний вид діяльності;
  • Чинні борги та судові позови тощо.

Подивитися ці відомості можна у відкритих реєстрах.

Та насправді у багатьох громадян потреба в знанні коду ЄДРПОУ виникає тільки тоді, коли необхідно зробити переказ за реквізитами. Код обов’язково вказується при наданні рахунку на оплату. 

Як і де зробити переказ за реквізитами?

Для здійснення платежу скористайтеся надійним платіжним сервісом iPay.ua. На сторінці https://www.ipay.ua/ua/p2r уважно заповніть всі дані, вміщені у квитанції чи електронному рахунку:

  1. 8 цифр коду ЄДРПОУ;
  2. Повну назву одержувача – як вказано в платіжному документі;
  3. IBAN – рахунок компанії, який в Україні починається з букв UA і містить ще 27 цифр.
  4. Призначення платежу – наприклад, оплата за № замовлення, період сплати комунальних послуг тощо.

Далі виберіть категорію платежу і вкажіть персональну інформацію: ПІБ, номер телефону та суму.

Перевірте введені відомості та сплатіть за допомогою Google Pay, Apple Pay чи просто вказавши інформацію з власної банківської картки.

На завершення операції система сформує чек. Його можна одразу надрукувати, відправити собі на e-mail та просто зберегти. Зареєстрованим на iPay.ua користувачам доступна функція створення шаблонів. Це означає, що при оплаті на ті самі реквізити не потрібно наново вводити всі дані. Достатньо вибрати потрібний шаблон.


Хочете отримувати головні новини в месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram та Whatsapp