Першого червня на дорогах Києва та Київщини з’явилися камери, які автоматично фіксують перевищення швидкості. Їх появу в Україні анонсували вже багато разів, відколи у 2017-му Кабмін ухвалив постанову про автофіксацію порушень правил на дорогах.

Пише «Четверта влада».

Імовірно, за допомогою камер можна буде карати за різні порушення, але наразі лише за перевищення швидкості. 

За перші п’ять днів роботи камер зафіксували 200 тисяч порушень. У Києві авто розганялося до 224 км/год. До кінця року МВС планує встановити ще 220 таких камер по всій Україні.

«Четверта влада» дізнавалася, де саме це може бути в Рівному. 

Де вже є камери

Є тільки 25 штук у Київський області та 20 у Києві. Їх встановлюють у місцях або на ділянках, де ставалося найбільше аварій. Перелік камер, які вже фіксують перевищення швидкості, і їх розташування є на сайтіМВС. Також там можна побачити дозволену швидкість на кожній із перелічених ділянок.

Які плани в Рівному

Речниця патрульної поліції Рівненської області Оксана Юрченко каже, що невідомо, коли на Рівненщині з’явиться автофіксація порушень. 

– Наразі ми подали свої пропозиції, 14 камер у місті та 26 на трасах. Йдеться про місця концентрації ДТП, – говорить Оксана Юрченко.

З її слів, у Рівному камери хочуть встановити на таких вулицях:

  • вулиця Київська (від перехрестя з вул. Д.Галицького до а/д М-06)
  • вулиця Костромська 
  • вулиця Дубенська (від перехрестя з Макарова до Січових Стрільців)
  • вулиця Млинівська 
  • вулиця Січових Стрільців 
  • вулиця Соборна (від перехрестя з Дорошенка до перехрестя з Млинівською)
  • вулиця Макарова 
  • вулиця Чорновола (від перехрестя з Новака до перехрестя з Корнинської)
  • вулиця Льонокомбінатівська 
  • вулиця Гагаріна (від перехрестя з Костромською до перехрестя зі Грушевського )
  • вулиця Генарала Безручка (від перехрестя з Льонокомбінатівською до перехрестя з Богоявленською)
  • вулиця Богоявленська
  • вулиця Романа Шухевича
  • вулиця Будівельників 

Цей список у патрульній поліції формували на основі інформації про місця, де ставалося найбільше ДТП.

 

В області, зі слів Оксани Юрченко, патрульні пропонують встановити камери на таких відрізках:

  • М-06 «Київ – Чоп», км 268 + 180 м 
  • М-06 «Київ – Чоп», км 315 + 500 м
  • М-06 «Київ – Чоп», км 325 + 900 м (село Колоденка)
  • М-06 «Київ – Чоп», км 329 + 430 м
  • М-06 «Київ – Чоп», км 330 + 600 м
  • М-06 «Київ – Чоп», км 339 + 700 м 
  • М-06 «Київ – Чоп», км 347 + 900 м
  • М-06 «Київ – Чоп», км 372 + 200 м
  • М-06 «Київ – Чоп», км 375 + 580 м
  • М-06 «Київ – Чоп», км 395+ 800 м (село Птича)
  • М-06 «Київ – Чоп», км 406 + 650 м
  • М-06 «Київ – Чоп», км 434 + 140 м
  • М-06-01 «Західний під’їзд до м. Рівне» км 000 + 600 (село Вересневе)
  • Н-22 «Устилуг – Луцьк – Рівне» км 140 + 800 (село Зоря)
  • Н-22 «Устилуг – Луцьк – Рівне» км 153 + 250 
  • М-19 «Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече», км 216+500, Дубно, вулиця Кременецька
  • Н-25, Північний під’їзд до Рівного, км 4+500, Рівненський район, село Бармаки  
  • Н-25 «Городище – Рівне – Старокостянтинів», км 195+200, Острозький район, село Грем’яче
  • Н-25 «Городище – Рівне – Старокостянтинів», км 173+450, Здолбунівський район, село Здовбиця   
  • Н-25 «Городище – Рівне – Старокостянтинів», км 72+500, Сарненський район, село Немовичі   
  • Н-25 «Городище – Рівне – Старокостянтинів», км 37+850, Дубровицький район, село Орвяниця    
  • Р-76 «КПП “Прикладники”– Зарічне – Дубровиця», км 72+000, Дубровицький район, село Золоте  
  • Т-1808 «Зарічне – Борове – Стара Рафалівка – Полиці» на перехресті з вулицею Рівненська у Вараші  
  • Т-1827 «Костопіль – Яполоть», яка суміщена з вулицею Степанською в Костополі
  • Т-1811 «Клесів – Михалин – Березне – /Н-25/» яка суміщена з вулицею Андріївською в Березному (біля АЗС «Укрнафта»)
  • Н-25 «Городище – Рівне – Старокостянтинів», яка суміщена з вулицею Миру в Дубровиці (біля магазину «Серп»)

Керівник пресслужби Рівненської міської ради Микола Прокопчук повідомив, що наразі про встановлення камер нічого не відомо. 

– Офіційного звернення від поліції не було. І нарад на цю тему теж, – каже Микола Прокопчук. 

За що і кого штрафуватимуть

Щоб отримати штраф, водій має перевищити швидкість на 23 кілометри (20 км/год – це перевищення, за яке не штрафують, згідно з Кодексом про адмінправопорушення, 3 км/год – похибка вимірювання камери). Тобто у населених пунктах, де обмеження швидкості 50 кілометрів на годину, порушенням вважається рух зі швидкістю 73 кілометри на годину тощо.

Штрафуватимуть власників авто, тобто людей, на яких машина зареєстрована, а не водіїв. Якщо власник авто – фірма чи інша юридична особа, штраф випишуть власнику фірми.

Скільки платити

За перевищення швидкості до 50 км/год – 255 гривень (15 неоподатковуваних мінімумів). 

За перевищення на понад 50 км/год – 510 гривень (30 неоподатковуваних мінімумів). 

Скільки часу на сплату

Штраф треба заплатити протягом місяця. Якщо цього не зробити, виконавча служба відкриє провадження, щоб змусити порушника заплатити. Для цього на його майно та рахунки накладають арешт. Штраф, сплачений в результаті виконавчого провадження, буде вдвічі більший, ніж початковий.

Як дізнатися про порушення

Можна ввести свої дані на сайті МВС і миттєво побачити, чи є у вас штрафи. Можна побачити цю інформацію в електронному кабінеті водія. Паперові листи власники автомобілів отримуватимуть за адресою реєстрації. Також в МВС запустили мобільний додаток «Штрафи ПДР», де можна знайти постанови про порушення та оплатити штрафи. Постанови формуються протягом трьох днів із моменту порушення. 

Якщо авто зареєстроване за кордоном

Якщо таку машину привела в Україну людина з українським громадянством, ця ж людина і отримає штраф за місцем реєстрації. Якщо таку машину привезе в Україну іноземець чи людина без громадянства, адмінпротокол їм вручать на кордоні, коли вони виїжджатимуть з України. Там-таки мають запропонувати оплатити штраф через термінал. Не заплатить – не зможе приїхати в Україну знову.

Наскільки це все законно

Адвокат Вадим Володарський вважає, що система автофіксації порушує норми Конституції України та основні принципи права,адже за порушення відповідає не винуватець, а власник авто.

– Якщо, скажімо, у квартирі когось убили, і нам би запропонували не шукати вбивцю, а притягати до відповідальності власника квартири, – ми б сказали,  що це правова дикість! І були би праві. А от щодо автовласників – чомусь вважається, що можна, – пояснює Вадим Володарський.

Адвокат зазначає, що проблеми будуть і в тих, хто живе не за місцем реєстрації, та не користується інтернетом. Такі люди найімовірніше дізнаються про свої порушення з відкритого виконавчого провадження.

Також в Україні є люди, які зареєстровані на окупованих територіях, куди взагалі пошта не ходить.

Проте, на думку експерта, найбільша проблема буде з так званими «двійниками», тобто автомобілями із фальшивими документами та номерами, які збігаються з реальними. У такому випадку протоколи за порушення будуть приходити власникам законних автомобілів, і їм буде довести свою непричетність до порушення.

Вадим Володарський вважає, що повторюються помилки 2008-2010 років.

– Так само «листи щастя» відправляли саме власникам авто, а не порушникам. Аж доки це не припинив Конституційний Суд України, – розповідає адвокат.

Вадим Володарський зауважує, що Конституційний Суд визнав, що на цю категорію справ, так само, як і на справи кримінальні, розповсюджується презумпція невинуватості.

Це означає, що державні органи мають доводити, що конкретна людина у чомусь винна.

Власники автомобілів, які отримали такі постанови, та не хочуть сплачувати штрафи за чужі порушення, можуть оскаржувати такі постанови у судовому порядку.

Коментар головного редактора «Четвертої влади»:

Правова оцінка адвоката доволі логічна й обґрунтована. Тим не менше, в умовах українських судових та правоохоронних реалій, зокрема, коли притягнути до відповідальності за вчинення адмінправопорушення треба протягом трьох місяців, покарання для водія навряд чи можливе.

Якість відеокамер дозволяє якісно встановити й ідентифікувати водія за обличчям за будь-яких погодних умов? Якщо би навіть це було так, то як ідентифікувати водія в масці? А якщо водій, якого, уявімо, ідентифікували, скаже: «Це не я на відео»? Будь-який сумнів у доказах має трактуватися на користь обвинуваченого.

Почекати пів року чи рік, поки зроблять експертизу відео? Навіть якщо така експертиза (за чий рахунок?) встановить, що це був саме той водій, то вже мине час притягнення до відповідальності.

А тим часом перевищення швидкості – найпоширеніша причина ДТП в Україні.

Ймовірне припущення законодавців теж зрозуміле – простіше і дешевше заплатити 255-510 гривень, ніж витратитись на судовий процес і залишити своє ім’я в судовому реєстрі як того, хто перевищив швидкість, але уникнув відповідальності.

Якщо ви маєте аргументовані варіанти, як узгодити українське законодавство зі встановленням камер автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху, – пишіть про це в коментарях на сторінці «Четвертої влади» у фейсбуку.

Джерело: 
Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу [email protected]. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: 4vlada.com
 
загрузка…