-3°

Уже з наступного тижня житло для переселенців стане доступнішим: держава запускає нову субсидію

Для багатьох українців, які через війну змушені були покинути свої домівки та переїхати в інші регіони країни, житлове питання залишається одним з найгостріших. З метою підтримки внутрішньо переміщених осіб (ВПО), які не мають достатньо коштів для самостійної оренди житла, Міністерство соціальної політики України запроваджує новий вид державної допомоги – субсидію на оренду житла. Починаючи з 29 січня, ВПО зможуть подавати документи на її отримання.

Субсидія на оренду призначатиметься за аналогічним принципом, що й субсидія на житлово-комунальні послуги, тобто тим сім’ям, які найбільше потребують фінансової підтримки. Як підкреслила Міністерка соціальної політики Оксана Жолнович, субсидія враховуватиме як фінансову спроможність кожної родини оплачувати оренду, так і різницю у вартості оренди в різних регіонах України. Важливим аспектом є також юридичний захист як орендаря, так і орендодавця. Договір оренди убезпечить від необґрунтованого підвищення ціни або виселення без підстав, а також гарантує орендодавцю отримання орендної плати та оплату комунальних послуг.

Хто зможе скористатися субсидією?

На субсидію на оренду житла можуть претендувати внутрішньо переміщені особи, які відповідають наступним критеріям:

  • Виїхали з окупованих російською федерацією територій або із зон бойових дій та не мають власного житла в умовно безпечних регіонах України, або їхнє житло знищене чи непридатне для проживання.
  • Бажають орендувати індивідуальне житло, але не мають достатніх фінансових можливостей.
  • Вже орендують житло та витрачають на це значну частину своїх доходів.

Важливі умови для отримання субсидії:

  • Орендар та орендодавець не повинні бути родичами.
  • Орендар не повинен отримувати від держави допомогу на проживання ВПО.
  • Орендодавець не повинен отримувати компенсацію за програмою «Прихисток» за це ж житло.

Важливо зазначити, що родина ВПО може одночасно отримувати як субсидію на оренду, так і субсидію на оплату житлово-комунальних послуг.

Як оформити субсидію на оренду?

Подати документи можна двома способами:

  • Офлайн: у найближчому сервісному центрі Пенсійного фонду України (ПФУ) або центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).
  • Онлайн: через портал електронних послуг ПФУ або мобільний додаток ПФУ (з використанням електронного підпису як орендарем, так і орендодавцем).

Які документи необхідні для оформлення субсидії?

  • Договір найму (оренди) житла (за встановленою формою).
  • Заява (за встановленою формою).
  • За необхідності, копії документів, що підтверджують повноваження законного представника, опікуна, піклувальника, батьків-вихователів або інші документи, що підтверджують особливі обставини.

Документи подаються особисто власником житла та внутрішньо переміщеною особою. Проте, якщо власник житла проживає в іншому регіоні або за кордоном, можна скористатися електронною формою подачі документів через веб-портал електронних послуг або мобільний додаток ПФУ, використовуючи електронний підпис. Також підписати заяву та договір найму від імені власника житла може його законний представник на підставі довіреності.


Хочете отримувати головні новини в месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram та Whatsapp