
Уже з наступного тижня житло для переселенців стане доступнішим: держава запускає нову субсидію

Для багатьох українців, які через війну змушені були покинути свої домівки та переїхати в інші регіони країни, житлове питання залишається одним з найгостріших. З метою підтримки внутрішньо переміщених осіб (ВПО), які не мають достатньо коштів для самостійної оренди житла, Міністерство соціальної політики України запроваджує новий вид державної допомоги – субсидію на оренду житла. Починаючи з 29 січня, ВПО зможуть подавати документи на її отримання.
Субсидія на оренду призначатиметься за аналогічним принципом, що й субсидія на житлово-комунальні послуги, тобто тим сім’ям, які найбільше потребують фінансової підтримки. Як підкреслила Міністерка соціальної політики Оксана Жолнович, субсидія враховуватиме як фінансову спроможність кожної родини оплачувати оренду, так і різницю у вартості оренди в різних регіонах України. Важливим аспектом є також юридичний захист як орендаря, так і орендодавця. Договір оренди убезпечить від необґрунтованого підвищення ціни або виселення без підстав, а також гарантує орендодавцю отримання орендної плати та оплату комунальних послуг.
Хто зможе скористатися субсидією?
На субсидію на оренду житла можуть претендувати внутрішньо переміщені особи, які відповідають наступним критеріям:
- Виїхали з окупованих російською федерацією територій або із зон бойових дій та не мають власного житла в умовно безпечних регіонах України, або їхнє житло знищене чи непридатне для проживання.
- Бажають орендувати індивідуальне житло, але не мають достатніх фінансових можливостей.
- Вже орендують житло та витрачають на це значну частину своїх доходів.
Важливі умови для отримання субсидії:
- Орендар та орендодавець не повинні бути родичами.
- Орендар не повинен отримувати від держави допомогу на проживання ВПО.
- Орендодавець не повинен отримувати компенсацію за програмою «Прихисток» за це ж житло.
Важливо зазначити, що родина ВПО може одночасно отримувати як субсидію на оренду, так і субсидію на оплату житлово-комунальних послуг.
Як оформити субсидію на оренду?
Подати документи можна двома способами:
- Офлайн: у найближчому сервісному центрі Пенсійного фонду України (ПФУ) або центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).
- Онлайн: через портал електронних послуг ПФУ або мобільний додаток ПФУ (з використанням електронного підпису як орендарем, так і орендодавцем).
Які документи необхідні для оформлення субсидії?
- Договір найму (оренди) житла (за встановленою формою).
- Заява (за встановленою формою).
- За необхідності, копії документів, що підтверджують повноваження законного представника, опікуна, піклувальника, батьків-вихователів або інші документи, що підтверджують особливі обставини.
Документи подаються особисто власником житла та внутрішньо переміщеною особою. Проте, якщо власник житла проживає в іншому регіоні або за кордоном, можна скористатися електронною формою подачі документів через веб-портал електронних послуг або мобільний додаток ПФУ, використовуючи електронний підпис. Також підписати заяву та договір найму від імені власника житла може його законний представник на підставі довіреності.