21°

Чиновники, які гуляють самі по собі: на рівнян восени чекають нові затори

З початку вересня в центрі Рівного розпочалися ремонтні роботи. Це спричинило проблеми як для приватного, так і для громадського транспорту. Все місто зіткнулося з наслідками неузгодженості дій міських чиновників – такий висновок можна зробити, якщо проаналізувати події, які передували транспортному колапсу. Крім цього, на рівнян чекають нові транспортні проблеми.

Детальніше – в матеріалі.

Спочатку в Рівному почали обладнання Турбокільця на перехресті Макарова та Дубенської. Чиновники розпочали будівництво, очевидно, не прорахувавши транспортні потоки і не продумавши можливі тимчасові шляхи об’їзду.

Перехрестя Дубенської-Макарова до початку облаштування турбокільця

Перехрестя просто перекрили і центральні вулиці Рівного наповнилися засиллям транспорту. При цьому облаштування турбокільця може затягнутися до лютого 2022 року, відповідно до умов тендеру, який провело управління капітального будівництва міськвиконкому.

Скріншот із системи публічних закупівель Прозоро

Яскравим прикладом дисбалансу в організації руху окремими вулицями міста стало також ставлення чиновників до проблеми завантаження перехрестя вулиць Дворецької та Поповича (продовження вулиці Бандери за залізничним мостом).

Незважаючи навіть на звернення до міського голови від Віктора Бабака, депутата районної ради, обраного від міста Рівне, чиновники не перейнялися питанням щодо регулювання руху на даному перехресті.

Коли я ще на початку лютого подавав звернення щодо цього перехрестя (Дворецької та Бандери-Поповича – ред.), то був прикро вражений, чому окремі чиновники не розуміють не те що важливості, а й самого поняття “циклограма світлофорного об’єкта”, – коментує дії міських чиновників Віктор Бабак, – Пропускна здатність даного перехрестя незбалансована, упродовж дня там сотні водіїв потрапляють в корки. Але проблему передбачити не змогли, або просто не захотіли. Таке враження, ніби розрахунок транспортних потоків – це взагалі вища математика.

Витяг з протоколу засідання координаційної ради з безпеки руху

З ростом трафіку на цих дорогах проблема поглибилася. Пропускну здатність перехрестя намагалися вирішити за допомогою регулювальників, проте це ситуацію суттєво не змінило.

Наступний виток подій очікував на рівнян з початком вересня, коли МіськШЕУ влаштувало ремонтні роботи біля ЦУМу по вулиці Соборній. Ситуація з трафіком ускладнилась ще більше, адже роботи на ділянці дороги в самісінькому центрі міста ведуться вкрай повільно. Від ідеї організувати ремонтні роботи в нічну зміну, коли транспорту на вулицях Рівного практично немає, міські чиновники відмовилися.

Фото з сайту Рівне-1

Вишенькою на торті транспортної кризи в Рівному може стати чергове перекриття вулиці. На майданчику Прозорро з’явилася інформація про ремонт, який принесе цього місяця водіям Рівного нові випробовування.

Управління ЖКГ виконкому Рівнеради (наразі об’єднане з транспортним управлінням у новий департамент інфраструктури і благоустрою) провело тендер і визначило переможця, який проведе ремонт вулиці Дворецької. Крайній термін виконання робіт – 1 жовтня.

Скріншот із системи публічних закупівель Прозоро

В департаменті не змогли надати інформацію щодо дати початку та орієнтовної тривалості робіт, оскільки відповідного фахівця не було на робочому місці на момент публікації, проте пообіцяли перетелефонувати.

Але те, що вересень точно стане гарячим місяцем для водіїв у Рівному, наразі не викликає сумніву.

Проблемне перехрестя вулиць Поповича (Бандери) та Дворецької

Проглядається абсолютний дисбаланс у взаємодії управлінь міської ради:

  • в УКБ, схоже, не знали про плани УЖКГ на 2021 рік, і навпаки;
  • що зробило управління транспорту і зв’язку, щоб оптимізувати трафік в Рівному, – невідомо в принципі, принаймні, в публічній площині;
  • МіськШЕУ наразі неспішно перекопує місто (поки що тільки центр і Костромську, але вулиць, які ще можна перекопати, в Рівному вистачає), незважаючи на усі наявні проблеми з трафіком, а на вихідних, 11-12 вересня, рух в центрі повністю перекриють;
  • департамент інфраструктури та благоустрою формально існує, але, судячи з інформації на сайті Рівнеради та невдалих спроб зв’язатися з його представниками, поки не налагодив роботу.

Що могло вплинути на поглиблення транспортної кризи в місті? Серед можливих причин – затримка з прийняттям відповідних змін до бюджету Рівного. Наприклад, тільки у квітні 2021 року Управління ЖКГ отримало майже 116 мільйонів гривень. Попередньо, в грудні 2020 року, коли бюджет затверджували в Рівнераді, УЖКГ отримало понад 250 мільйонів. Затримка з розподілом коштів, зокрема, капітальних видатків могла викликати затримку з оголошенням відповідних тендерів і, як наслідок, ­– з термінами виконання робіт.

Просто чергове ДТП, яке сталося 8 вересня на перехресті Дворецької та Поповича, і затор, який там виник ще до ДТП

Ще одна ймовірна причина транспортних проблем Рівного – кадрова. Ротації та звільнення в профільних управліннях міськвиконкому, об’єднання їх в нові департаменти, призначення нових керівників замість старих але досвідчених фахівців – все це могло накласти свій відбиток на ситуацію, що склалася.

Критику щодо призначень як на адресу сформованої у 2020 році більшості у міській раді, так і особисто Рівненського міського голови Олександра Третяка неодноразово озвучували політичні конкуренти та місцеві експерти. А про ефективність цих призначень можна уже судити за результатами роботи у 2021 році. Кулуарні призначення заступників міського голови, керівників управлінь, різноманітні новоутворення, наприклад, створення департаменту Муніципальної Варти, який, схоже, теж займатиметься питаннями транспорту, масове розширення апарату Рівнеради (у цьому році – уже на понад 100 одиниць) тощо – часті теми публікацій у місцевих ЗМІ і вже були неодноразово обговорені в публічній площині.

Об’єднаний департамент уже працює, але телефонувати потрібно на номер Управління ЖКГ

Основна ж причина транспортної кризи, очевидно, – саме у поганій комунікації між управліннями міської ради. Відсутність чіткої координації та взаємодії між різними управліннями міста довели Рівне до справжнього транспортного колапсу. Як мають узгоджуватися терміни робіт між управліннями, хто відповідальний за сьогоднішній хаос на дорогах, коли затори в Рівному зникнуть – ці всі питання залишаються без відповіді.

А що відбуватиметься на дорогах Рівного через кілька місяців – питання, яке мало б лякати не лише і не стільки водіїв, скільки саме рівненських чиновників. Зима близько.

Зима 2020-2021 року на дорогах Рівненщини