7°

0362

Інженер технагляду отримав кримінальний строк через неякісний ремонт мосту у Рівненській області

Джерело: 0362

З 2018 року на Рівненщині ремонтується міст через річку Горинь поблизу села Ремчиці, Сарненського району. За результатами дослідження, проведеного у вересні 2020 – міст використовувати небезпечно. Підрядник переховується, адже держава вимагає відшкодування збитків, інженер технагляду отримав кримінальний строк.

Контроль якості з боку замовника виконував інженер, працівник Служби автомобільних доріг. Без належної перевірки він погодив завищені обсяги будівельних робіт на мості. Наслідок — були оплачені роботи, які фактично виконані не були. За службову недбалість інженер отримав кримінальний строк.

Загальна сума завданих збитків через службову недбалість — понад 1,9 млн грн.

Хронологія невдалого ремонту

Міст у Ремчицях почали ремонтувати у квітні 2018-го, але у жовтні зупинили. Товариство «Олександрія Кепітал» за це мало отримати майже 12 млн грн.

У листопаді Служба автомобільних доріг області достроково розірвала договір з фірмою через невиконання підрядником своїх зобов’язань. Нову угоду уклали з товариством «Євро Плюс Буд».

До 2019-го фірма повинна була зробити найнагальніше: проїзд двома смугами і пішохідний прохід, отримавши за роботи майже чотири мільйони гривень.

Роботи не були проведені. У серпні 2019-го міст закрили на ремонт. Для водіїв звели через річку тимчасовий понтонний міст, який декілька разів руйнувався.

«Євро Плюс Буд» за договором давала гарантію на виконані роботи — 5 років. Однак в належні терміни підрядник так і не завершив роботи, що унеможливило здачу його в експлуатацію.

З травня 2020 року Службою автомобільних доріг у Рівненській області розпочато претензійну роботу з підрядною організацією щодо виконання гарантійних зобов’язань та завершення робіт. Однак підрядник уникає виконання взятих на себе зобов’язань.

У вересні 2020 було завершене обстеження мосту, висновок – експлуатація мосту визнана неможливою, адже стан деформаційних швів, а вірніше їх руйнування робить міст небезпечним для учасників руху.

Наразі триває експертиза та аудит, яку проводить ДержДорНДІ. Експертиза визначить суму збитків та подальші дії для забезпечення безпечного, комфортного і якісного проїзду. Вже зараз підготовлено технічне завдання для підрядника, який займається експлуатаційним утриманням державних доріг на цій території для оперативного виконання найбільш аварійних робіт і забезпечення безпечної експлуатації штучної споруди.

Деталі справи:

У ході досудового розслідування підозрюваний свою вину визнав повністю та уклав з прокурором угоду про визнання винуватості, яку скеровано для розгляду до суду з обвинувальним актом.

Вироком Рівненського суду від 08.09.2020 чоловіка визнано винним у вчиненні вказаного злочину та засуджено до 4 років позбавлення волі, з позбавленням права обіймати посади, пов’язані із здійсненням технічного нагляду строком на 2 роки.

На підставі положень ч.1 ст.75 КК України суд звільнив чоловіка від відбування призначеного основного покарання у вигляді позбавлення волі з випробуванням, терміном на 2 роки.

Як Укравтодор контролює якість робіт?

Контроль якості зараз проводиться у двох площинах:

▪️ моніторинг — є функцією Укравтодору та реалізуєтся через ДП Дор’якість. Моніторинг стосується не лише перевірки дороги на дотримання проєктних норм, а й перевірку її поточного стану, режиму експлуатації, пріоритезації об’єктів та виду робіт тощо.

▪️ технічний нагляд — регулюється Постановою КМУ «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об’єкта архітектури». З 2020 року вперше на роботи з технічного нагляду Укравтодору запрошені приватні компанії, перш за все — із досвідом роботи на міжнародному ринку.

У 2020 році Укравтодор ініціював системну реформу управління якістю, публічна презентація перших напрацювань запланована у жовтні 2021. З початку року вже зроблено перший крок – на ключові об’єкти Великого будівництво залучені незалежні міжнародні компаніі з технагляду. Також заходи включатимуть реструктуризацію ДП «Дор’якість», формування електронних паспортів доріг за міжнародними стандартами, перехід на гармонізовані стандарти EN у рамках угоди про асоціацію з ЄС та запровадження політики управління якістю на кожному етапі життєвого циклу дороги.


Хочете отримувати головні новини в месенджер? Підписуйтесь на наш Telegram та Whatsapp