20°

Види реклами в інтернеті

Онлайн-реклама – найпростіший і найбюджетніший для бізнесу спосіб отримувати нових клієнтів. Ще півтора десятиліття тому поняття інтернет-маркетингу було для підприємців абсолютно новим, сьогодні цей напрямок активно розвивається та поступово витісняє традиційні методи просування – оголошення в друкованих ЗМІ, на радіо та телебаченні.

Інтернет-реклама – це онлайн-методи донесення до користувачів маркетингової інформації про продукті з метою залучення їх на сайт фірми для здійснення покупки чи генерації лідів – отримання заявок. Навіть якщо компанія здійснює діяльність лише в офлайні, її потенційні клієнти гарантовано є у мережі. Це стосується сфер як B2B, і B2C.

Витрати на інтернет-розкрутку товару чи послуги будуть виправданими, а реклама – ефективною лише за правильного вибору каналів просування. До кожного продукту спрацює свій набір інструментів. Для реклами, наприклад, будматеріалів та послуг салону краси не можуть застосовуватись однакові методи.

Контекстна реклама

Маркетинговий інструмент є текстовими або текстово-графічними блоками, які розміщуються в пошукових системах Google, на тематичних ресурсах. У першому випадку оголошення показується при введенні релевантної пошукової фрази, у другому публікація (банер) відповідає тематиці майданчика. Графічні банери можуть відображатись на екрані, якщо користувач раніше виявляв інтерес до продукту.

Головне завдання контекстної реклами для вже існуючого бізнесу – збільшити потік клієнтів та кількість продажів. На відміну від медійної банерної реклами та широким охопленням інструмент спрямований на залучення конкретної цільової аудиторії. Цей спосіб розкручування не підходить для нових брендів та продуктів.

Оплата за розміщення вважається за клік (PPC – Pay per click), визначається за принципом аукціону та не залежить від часу та кількості показів. Чим вища позиція в пошуковій системі і чим конкурентніша ніша, тим дорожча реклама. Унікальне оголошення збільшує ефективність розміщення.

Оголошення в пошукових системах розміщуються за допомогою Google AdWords. Розглянемо коротко їх особливості.

Таргетована реклама та SMM

Цей вид просування передбачає залучення соцмереж, що на сьогодні розвивається стрімкими темпами. Розкручування товарів та послуг реалізується шляхом:

  • розміщення оголошень на сторінках користувачів за принципом контекстної та медійної реклами;
  • створення тематичних спільнот та публічних сторінок – SMM-просування.

Оплата за розміщення може розраховуватися як за клік, так і за показ (PPP – Pay per play). У випадку з SMM витрати пов’язані в першу чергу з оплатою роботи спеціаліста зі складання контент-плану, публікації постів, залучення передплатників.

Головні особливості розкручування в соцмережах:

  • орієнтація як на інтереси, а й у соціально-демографічні характеристики (вік, стать, наявність дітей, професія тощо. п.);
  • велика увага приділяється візуальному контенту.

Інструмент підходить для просування бренду, товарів, послуг, заходів, нових та вже розкручених продуктів. У разі налагодження контакту з аудиторією добре працює на перспективу.

Розглянемо особливості розміщення реклами та контенту у найбільш популярних Social Media.

Facebook

Аудиторія Фейсбуку більш платоспроможна, ніж молодь, в інших соцмедіа. Найчастіше це люди 25–44 років. Мережа спрямована на розвиток бізнесу та встановлення ділових контактів. За ефективністю реклама на Facebook значно випереджає інші мережі. Рекламні оголошення відображаються як у стрічці користувачів, так і на банерах.

Посилання можуть вести на сайт компанії або лендинг, на конкретну публікацію, відео або мобільний додаток. У мережі можна рекламувати будь-які товари, послуги, інфопродукти. Головна труднощі – налаштування, вони набагато складніші, ніж в інших соціальних мережах.

Instagram

Основна фішка соцмережі – візуальний контент. Аудиторія Інстаграм у 2,5 рази частіше реагує на рекламні оголошення, ніж користувачі інших соціальних мереж. Користувальницькі облікові записи прив’язуються до Фейсбук, що дає можливість максимально точно потрапити в ЦА. Ядро аудиторії – вікова група 18–29 років, яка швидко ухвалює рішення про купівлю. 62% користувачів – жіночої статі. Серед можливостей мережі:

  • переходи з реклами у стрічці на сайт;
  • реклама-карусель;
  • відеоісторії із закликами до дії;
  • встановлення мобільних додатків.

Реклама в Instagram добре працює для турфірм; фрілансерів та майстрів хендмейду; компаній, котрі займаються дизайном приміщень, ремонтами; продавців косметики, товарів для дітей та свійських тварин.

Ретаргетинг

Ретаргетинг (ремаркетинг) – маркетинговий інструмент, мета якого залучити користувача, який вже замовляв товар чи послугу на сайті або заходив на веб-ресурс, але не вчинив жодної цільової дії. Оголошення з пропозицією товару або послуги «наздоганяють» людину:

  • у пошукових системах;
  • у соцмережах;
  • на тематичних форумах;
  • на майданчиках із схожими продуктами.

Існують такі види ретаргетингу:

  • за інтересами (відвідувач цікавився певною групою товарів);
  • користувальницький (потенційний покупець заходив на сайт), підходить для дрібних та середніх інтернет-магазинів;
  • товарний (показуються оголошення з одним найменуванням), рекомендується для великих та середніх магазинів.

Майданчики-агрегатори. Маркет та Google Merchant

Обидва сервіси передбачають роботу з фідами – файлами (найчастіше у форматі YML), що містять детальну інформацію про товари. Їхнє завдання – полегшити користувачам пошук потрібних їм товарів. Працює майданчик Google Shopping, розміщення на якому вимагає реєстрації в Merchant Center.

Оголошення з текстом та зображенням товару, завантажені в прайс-агрегатори, показуються над пошуковою видачею та у правій частині екрана.

Сервіси підходять для розміщення товарів, призначених для широкого загалу споживачів. До них відносяться:

  • одяг;
  • побутова та комп’ютерна техніка;
  • продукти харчування;
  • прикраси;
  • косметика, засоби гігієни;
  • зоотовари;
  • автозапчастини;
  • будматеріали тощо.

Оплата здійснюється за переходи на сайт продавця та за кліки за номером телефону.

Крім перерахованих, існують також інші види digital-реклами:

  • e-mail-розсилки,
  • оголошення в месенджерах,
  • медійна реклама та інші.

Знайти «свої» способи допоможе лише досвід, консультації з фахівцями, кейси маркетологів у подібних сферах бізнесу.